petak, 4. svibnja 2012.

Traženje zaposlenika sa stajališta poslodavca

Za prvu, pravu, temu ovog bloga izabrala sam kratak uvod osnovne pojmove menadžmenta ljudskih resursa. Razlog tome je da se upoznamo s pozadinom traženja posla, odnosno kako na to gleda poslodavac. Kao studentica na Ekonomskom fakultetu, na smjeru menadžment nebrojno sam se puta susrela s određenim pojmovima iz menadžmenta ljudskih resursa i općenito imam određeno sliku u glavi kako to izgleda sa stajališta poslodavca, s toga bih i Vas čitatelje voljela upoznati s tim skrivenim djelom.

Svaki poslodavac kako bi uspješno vodio svoje poduzeće moram imati pokojeg zaposlenika. Nije bitno radili se o samo jednom zaposleniku ili pak više stotina njih, njihov odabir je uvijek jednako složen i vrlo važan za uspjeh poduzeća. Moje osobno stajalište je da bez uspješnog zaposlenika ne postoji ni  uspješno poduzeće jer ljudi su ti koji čine razliku između poduzeća, a ne kapital ili neki drugi resurs.



Zakonom o radu vrlo je jasno definiran tko je poslodavac, a tko zaposlenik pa ćemo se poslužiti upravo tim definicijama kako bi jasno označili ova dva subjekta. Dakle, poslodavac je „fizička ili pravna osoba koja zapošljava radnika i za koju radnik u radnom odnosu obavlja određene poslove“ (preuzeto s http://www.zakon.hr/z/307/Zakon-o-radu), dok je zaposlenik „fizička osoba koja obavlja određene poslove za poslodavca kod kojeg je u radnom odnosu“ (preuzeto s http://www.zakon.hr/z/307/Zakon-o-radu).

Prije nego se krene u potragu za idealnim zaposlenikom, poslodavac prvo mora isplanirati radno mjesto kako bi shvatio kakav mu zaposlenik treba odnosno koje su potrebne predispozicije budućeg zaposlenika s obzirom na vrstu posla koju će zaposlenik obavljati. Poslodavac može budućeg zaposlenike pronaći iz eksternih izvora kao što su Hrvatski zavod za zapošljavanje, razne head hunting organizacije, društvene i profesionalne organizacije i sl., no zaposlenika može pronaći i unutar svoje organizacije odnosno iz internih izvora pomoću promocija, transfera, prekvalifikacija i sl.

Nakon što poslodavac shvati koji profil zaposlenika treba i na koji način će ga tražiti, raspisuje se natječaj putem kojeg se pozivaju svi zainteresirani da se jave za određen posao. Nakon toga slijedi selekcija pristiglih životopisa i izabire se određen broj potencijalnih zaposlenika koji se pozivaju na razgovor za posao odnosno na intervju. Detaljnije o samom intervjuu, kako on izgleda i kako se za njega pripremiti, pojasnit ćemo u jednom od budućih poslova.

Naravno ukoliko zablistate na samom razgovoru te uspješno položite određene testove tj. provjere znanja koji se od vas očekuje, velike su šanse da ćete dobiti svoj prvi posao.

Nema komentara:

Objavi komentar